dinsdag 9 maart 2010

Getaways

Je getaway family is een gezin bij wie je terecht kan als je even van campus wil. Ze nemen je mee uit eten, nodigen je bij hun thuis uit, je blijft er eens een nachtje slapen ...
In mijn eerste semester heb ik de kans niet echt gehad om met mijn getaways af te spreken, maar even geleden hebben ze me uitgenodigd voor een etentje bij hen thuis. Mijn getaways zijn twee heel vriendelijke, jonge mensen met een ongelooflijk schattig dochtertje van vier en een zoontje van anderhalf jaar oud.
Cristina had vis met asperges klaargemaakt (note voor moeke: JA, ik heb asperges gegeten!). Terwijl zij het eten bereidde dwong Maya (het dochtertje) me zowat princess met haar te spelen. Nadat haar hele verkleedkoffer ondersteboven gehaald was en Isaac (het zoontje) de helft van het huis in zijn mond gestoken had, riep Cristina dat het eten klaar was en kwam David (de vader) ook thuis. Na een gezellig etentje en een leuke babbel, bracht Cristina me terug naar campus. Mijn getaways zijn een echt aangenaam gezin en hebben me uitgenodigd om vaker langs te komen.

Naast mijn eigen getaway family ben ik ook bevriend met de zoon van een andere getaway family, Jamie. Ik heb Jamie leren kennen op de Christmas Expedition en de vrijdag voordat ik eindelijk eens naar mijn eigen getaways ging, zag ik hem op campus om zijn getaway zus op te pikken voor het weekend. Zo'n vijf minuten voordat ze vertrokken heb ik ook mijn zak gepakt, mijn RT gewaarschuwd dat ik er niet zou zijn voor de nacht en ben ik in de auto gesprongen.
Die avond hebben we tot een uur of drie 's nachts films gekeken en de volgende ochtend zijn Jamie en ik gaan paardrijden in de besneeuwde bergen. De paarden ploeterden door sneeuw dieop sommige momenten tot aan hun buik kwam terwijl we een ons een weg door de bossen baanden. 's Avonds zijn Jamie's getaway zus (Lea, Duitsland), Arjan (Duitsland), Jamie, ik en Rafael, Jamie's beste vriend, uit eten gegaan naar Pizza Hut. Zaterdagavond was er Valentine's Café en we nodigden Jamie en Rafa uit, maar security ontdekte hen en smeet ze van campus. Daarnaast anders een geslaagd weekend.

Deze vrijdag verjaarde Jamie en zaterdag avond was zijn verjaardagsfeestje. Na een berg Grieks eten (hun favoriet) gemaakt te hebben en ons zowat ziek gegeten te hebben, verzeilde ik in een Silly String gevecht met Rafael. Nu ja, verzeilde in, lokte uit, allemaal hetzelfde. Hoe dan ook, we eindigden allebei met een ongelooflijke hoeveelheid (om en rond 200ft.) Silly String in ons haar en na een vredespact dat voornaamelijk tot stand kwam door het feit dat er geen centimeter Silly String meer over was, plukten we de restjes uit elkaars paardenstaart. Rond zeven uur vertrokken alle UWC'ers, maar ik had niet zoveel zin om terug naar campus te gaan, dus ben ik daar blijven slapen. Samen met Jamie, Rafa en een ander meisje van Las Vegas, hebben we drie films gekeken waarvan ik ongeveer een halve gezien heb voor ik om negen uur knal doodviel. De volgende ochtend vertrokken Rafa, Jamie en ik naar Jamie's cabin in de bossen. Een huisje van vrienden waar hij mag slapen wanneer hij wil. Terwijl Jamie en Rafael buiten een boom omhakten voor brandhout, liet ik de couscous overkoken, verbrandde mijn hand aan het kokend water dat uit de pot liep en stonden mijn schoenen te drogen bij de kachel omdat Jamie me in de 50cm diepe sneeuw geduwd had. Om twaalf uur keerden we terug naar Jamie's omdat Leah (zijn moeder) dan naar 't stad moest en me terug ging voeren. Na twee keer door de sneeuw en modder de bossen te doorkruisen met Rafa en Jamie in één auto was ik tamelijk 'gemilkshaked' en op campus heb ik dan ook maar rustig mijn huiswerk gemaakt.

1 opmerking:

  1. Hey moatje! Goed om te zien dat je een plaats hebt om even op adem te komen. Dat je verschillende goede vrienden hebt bij je altijd terecht kan. Dat is soms wel eens nodig als je ver van huis bent, hoe tof het ook is.
    Van mij krijg je in ieder geval ook een heel dikke knuffel!
    Je halve metertje

    BeantwoordenVerwijderen