vrijdag 6 november 2009

Halloween

Halloween is een van de belangrijkste dagen van het jaar voor mensen van mijn leeftijd in de VS. Ik was nooit zo voor Halloween omdat het zo commercieel is (behalve voor feestjes voor de kleine zussen en broers), maar hier is er geen ontkomen aan. Drie uur voordat trick or treating zou beginnen had ik nog geen costuum. Plots kwam Milla van Finland naar me toe met de boodschap dat ik een passdown gekregen had.
intermezzo: er zijn hier ongelooflijk veel passdowns: slet-passdown, slimme-passdown, country-passdowns, roomie-passdowns, poezie-passdowns... alles dat los en vast zit is een passdown.
Zo zijn er twee Halloween passdowns. Een voor twee tweedejaars en een voor drie eerstejaars. Kara (Québec), Sara (Spanje) en ik hadden die voor eerstejaars. Het heet de Peter Pan passdown en bestaat uit drie costuums: Tinkerbel (Kara), Captain Hook (Sara) en Tigerlily (ik) en is bestemd voor drie onschuldige (ja, moeke en papa, ONSCHULDIGE) meisjes die zich voor een avond nogal onthullend moeten aankleden.
Eerst was de entrance in de caf waarbij op het einde prijzen werden uitgedeeld voor de beste costuums en dan begon trick or treating. We gingen langs de huizen van leerkrachten om snoepjes. Het was niet echt WAW en we hebben dan ook tamelijk snel opgegeven. Na check heb ik met een hoop Amerikanen (Gabrielle, Joe, Ahmad, Ishan, Connor), Amir (Israel) en Innocent (Tanzania) de film American Psychopate gezien en een urenlange discussie gehad over het feit of alles echt gebeurd was of de film gewoon een grote hallicunatie van het hoofdpersonage was. We zijn er niet uitgekomen. Met andere woorden, geen super Halloween, maar ik ben wel blij dat ik mijn eerste passdown gekregen heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten