woensdag 23 september 2009

Brave New World

Dit is niet echt een lang blogbericht, maar eerder een opmerking.
Voor de les Engels hebben we het boek 'Brave New World' van Huxley gelezen.
Het moest uit zijn tegen vandaag en in de les hebben we een discussie gehad.
Wat me hier opvalt is dat, zelfs onder niet-engelstaligen, de discussies hier veel dieper en kritischer zijn.
Hier praten we over dingen waarvoor je in België waarschijnlijk een opmerking in de trend van "Ja, kunnen we bij het verhaal blijven, alsjeblieft?!" zou krijgen. Zo hadden we het bijvoorbeeld over hoe het feit dat het personage op het einde zelfmoord pleegt het onmogelijke ontsnappen aan de maatschappij en de verleiding van beschaving symboliseert.
Ik wil niet kritisch zijn over de lessen terug in België, maar daar hadden we er misschien 1 zinnetje aan gehangen, terwijl hier iedereen zijn eigen mening en bedenkingen kan geven. Niemand zal je bekritiseren als je een andere mening hebt, of zelfs het compleet tegenovergestelde denkt.
Dit is zo'n verandering, en het is even gewoon worden, maar ik besef wel dat dit een van de -voor mij- beste aspecten van UWC is: Het in staat zijn om je volledige persoonlijkheid, inclusief alle rariteiten of ongewone kanten, te tonen zonder veroordeeld te worden voor het 'niet in het plaatje passen'

3 opmerkingen:

  1. Hallo Inge.
    Kun je herinner me nog ?
    Ik ben Kham.

    Hoe gaat het met jouw?
    Alles goed?

    Papa hebt dit blog aan mij verzonden.
    Ik hope dat je geluk en veel plezier met school hebt.

    Ik hen jouw foto's gezien. That is cool ~!!!
    Miss je
    Groetje xxx

    Kham

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gevoel had ik ook toen ik op YLS was, tot 3 uur 's nachts discussiëren over iets waar je normaal nooit zo diep op zou ingegaan zijn. Is wel een heel fijn gevoel, dat je alles kan zeggen zonder meteen te worden beoordeeld als een vreemde gast. Je amuseert je precies heel goed ^^.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb je nu es prachtig verwoord Ingtje :)
    (l)

    BeantwoordenVerwijderen